בצל המלחמה: תתאפשר קבורה זמנית בבית העלמין ירקון

איתי גדסי No Comments on בצל המלחמה: תתאפשר קבורה זמנית בבית העלמין ירקון

בהוראת השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד יהודה אבידן הושלמה הכשרת שטח ייעודי בבית העלמין ירקון לקבורה זמנית של הנרצחים מעוטף עזה. במקביל פועל המשרד בתיאום עם הרשויות להכשרת שטח נוסף

בית עלמין. אילוסטרציה צילום: Esther Rubyan/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשרד לשירותי דת השלים את הכשרת שטח ייעודי בבית העלמין ירקון, לקבורת הנרצחים מעוטף עזה שבני משפחותיהם חפצים לקבור אותם בקבורה זמנית, בשל הלחימה שמתנהלת באזור הקיבוצים ולא מאפשרת לקבור את יקיריהם באופן הראוי להם. הקבורה הזמנית תתאפשר לנרצחים תושבי העוטף בלבד, שבשל המצב הביטחוני יש קושי לקבור אותם כעת בבתי העלמין ביישובים בעוטף. בד בבד פועל המשרד, בתיאום עם ראשי הרשויות בעוטף, על מנת להכשיר שטח נוסף בשטח בית העלמין ירקון, לקבורה של נרצחים מיישובי עוטף עזה.

במכתב ששיגר מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן לראשי הרשויות בעוטף עזה, הוא פירט את סידורי הקבורה שהוסדרו על פי הנחיית השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי. ההנחיות התבצעו בהתאם להוראות של מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א שעומד בקשר רצוף עם השר וצוות משרדו ומנחה אותם בכל השאלות הקשורות לנושאי הקבורה של הנרצחים.

במסגרת ההנחיות החדשות הוכשרה חלקת קבורה ייעודית בבית העלמין ירקון, שבה יוכלו המשפחות לקבור את יקיריהם בקבורה זמנית. הקבורה תעשה בארון על מנת לאפשר בבוא העת להעתיק את הקברים לבתי העלמין בעוטף. המשרד מתחייב לטפל בכל נושא ההעברה של הנרצחים ולא יידרש הליך זיהוי נוסף. כמו כן משפחות שירצו לקבור את יקיריהם באופן קבוע במתחם שהוכשר לכך, יוכלו לעשות זאת.

עוד ציין המנכ"ל במכתב, כי המשרד יעמיד לרשות המשפחות שכן יבחרו לקיים הלוויות בבתי עלמין בעוטף, שירותי הסעה לבני המשפחה לפי מספר המשתתפים שיאושרו על ידי מערכת הביטחון. המשרד הוא שיפעל לתאם את כל נושאי הלוויות מול מערכת הביטחון, ויאפשר קיום טקס הספד באתר חילופי ולאחר מכן לקיים את הקבורה עצמה בעוטף. כמו כן, המשרד ידאג לכל הליך הקבורה עבור משפחות שיבחרו לקבור כבר עכשיו את יקיריהם בבתי העלמין בעוטף. במשרד מציינים, כי קיום הלוויות בעוטף תלוי בתיאום עם מערכת הביטחון ועלול להשתנות כל העת.



0 תגובות